Talk bersama Ustazah Asni dan Diana Amir










Kemarin Myra ada join slot bersama Ustazah Asni (Usrah TV9) dengan Diana Amir. Memang best giler slot tu sebab memang enjoy giler dan Myra suka sangat style penyampaian Ustazah Asni yang gila2. Walaupun dia berkongsi ilmu dengan kami mahasiswi KUIS, tapi dengan penyampaian dia membuatkan kami rasa terhibur.

Tapi Myra dengan kawan2 lain tersentuh sangat bila kak Diana Amir berkongsi tentang pengalaman penghijrahan beliau kepada kehidupan sekarang.
Seriously Myra memang eksaited sangat jumpa Diana Amir sekarang dengan imej beliau yang terbaru. Subhanallah, cantik sangat. Myra macam tak percaya dengan apa yang Myra tebgok depan mata kemarin adalah kak Diana Amir.


Ustazah Asni ada jugak bagi pesanan untuk yang bergelar perempuan. Nak tau?

  1. Kalau boleh lepas solat Subuh, baca Yassin. Lepastu baca, kita doalah apa yang kita nak minta dari Allah. InsyaAllah dimakbulkan. Tapi kemarin banyak cakap pasal jodoh. So, kiranya Ustazah Asni ada cakap yang kalau kita nak ciri2 suami yang diimpikan, boleh la kita mohon kepada Allah. Semoga Allah makbulkan doa kita yerr..
  2. Selalulah kita minta doa dari ibu bapa kita. Kalau yang duk jauh dari family tu col je mak tiap2 hari utk doakan kita. Tak salahkan kita nak col setiap hari untuk minta doa dari mak kita?
  3. Orang perempuan janganla keluar sorang2. Kalau nak keluar ajakla kawan2 atau family temankan kita. Ini bukan apa, untuk keselamatan kita jugakkan? 
  4. Janganlah kita suka buruk sangka dengan orang lain. Bila kita rasa diri kita lebih mulia dari orang lain, itu merupakan kesalahn besar. Janganla bila kita tengok kekurangan seseorang tu, kita mengata dia. Manalah tahu satu hari nanti mungkin dia akan menjadi seorang yang lebih baik dari kita. Betul tak? Cuba kita doakan orang tu supaya dia berubah. Kan amalan mulia tu. 


Tapi korang specialnya ustazah Asni? Dia pandai main kompang. Lepas habis slot tu, anak Ustazah Asni yang baru berumur 6 tahun mainkan instrument tu untuk kitorang. Memang budak tu pandai sangat main and sedap plak tu.




p/s : Ish kalau nak cerita eksaited Myra nih sampai esok pagi pun tak habis. Tapi memang sangat10000x teruja jumpa diorang kemarin
p/s : Masih terbayang lagi Diana Amir senyum kat Myra #cewahh macam angau jer kan? haha





No comments: